Praktijkgerichte nascholing over farmacotherapie in de eerste lijn
Menu

Patiëntgerichte communicatie in de apotheek: eerst de patiënt aan het woord

Door op 21-06-2014

Patiëntgerichte communicatie in de apotheek houdt in dat u de vragen of opmerkingen van de patiënt eerst bespreekt, alvorens u de gebruikelijke informatie geeft over het geneesmiddel. Door eerst in te gaan op de informatiebehoefte van de patiënt, ontstaat een beter geïnformeerde patiënt die daardoor meer therapietrouw zal zijn. Ook bereikt u hiermee een tevreden patiënt, omdat zijn/haar vragen zijn beantwoord. En een patiënt die daardoor vervolgens meer zal openstaan voor de mondelinge (ongevraagde) informatie die de apotheekmedewerker aansluitend verstrekt.

Log nu in om het volledige artikel te bekijken of om te reageren.

Abonneren

Informatie over dit artikel

Auteurs Blom, L.
Thema Forum
Publicatie 21 juni 2014
Editie PiL - Jaargang 18 - editie 2 - Editie 2, 2014

Leerdoelen

A.T.G. Blom, PharmD PhD, Departement Farmaceutische Wetenschappen Universiteit Utrecht; UPPER ? Netwerk voor onderzoek en stages in de farmaceutische praktijk