Praktijkgerichte nascholing over farmacotherapie in de eerste lijn
Menu

Advertenties in medische tijdschriften: lezers let op!

Door op 01-06-2003

Advertenties (reclame) van de farmaceutische industrie vormen een chronisch aandachtspunt. Er is een spanningsveld tussen de redacties van tijdschriften en de farmaceutische industrie die daarin adverteert. Sinds het belang van ‘clinical evidence’ in de literatuur over geneesmiddelen is doorgebroken, worden de advertenties van de farmaceutische industrie vaker voorzien van een referentie. Deze referentie stamt bij voorkeur uit een gerenommeerd tijdschrift en beschrijft het resultaat van klinisch geneesmiddelenonderzoek, zo mogelijk op basis van een gerandomiseerd, dubbelblind, placebogecontroleerd model.

Log nu in om het volledige artikel te bekijken of om te reageren.

Abonneren

Informatie over dit artikel

Thema Redactioneel
Publicatie 1 juni 2003
Editie PiL - Jaargang 7 - editie 6 - Editie 6, 2003