Praktijkgerichte nascholing over farmacotherapie in de eerste lijn
Menu

Bestaat er een verhoogd risico op myocardinfarct bij gebruik van angiotensine-antagonisten?

Door op 01-03-2006

De tot nu toe verschenen publicaties over cardiovasculaire gebeurtenissen bij gebruik van angiotensine- II-antagonisten (AT-II-antagonisten) hebben wisselende resultaten laten zien. Een recent onderzoek uitgevoerd door Verma en Strauss laat zelfs zien dat er een toegenomen kans op een myocardinfarct (MI) bestaat. Om het eventuele verband tussen het gebruik van AT-II-antagonisten en MI te verduidelijken hebben McDonald et al. deze systematische review uitgevoerd. Zij maakten gebruik van onder andere Medline, Embase en Cochrane.

Log nu in om het volledige artikel te bekijken of om te reageren.

Abonneren

Informatie over dit artikel

Thema Farmacotherapie
Publicatie 1 maart 2006
Editie PiL - Jaargang 10 - editie 3 - Editie 3, 2006