Praktijkgerichte nascholing over farmacotherapie in de eerste lijn
Menu

Veelgestelde vragen

Over PiL

Waarover kan ik lezen in PiL?

Elk kwartaal biedt PiL 56 pagina's met korte en langere artikelen over ontwikkelingen in de farmacotherapie, met rubrieken als 'nieuwe middelen', 'medicatieveiligheid' en 'bijwerkingen'. Verder bevat het tijdschrift een nascholingsartikel, korte nieuwsberichten en enkele pagina's met referaten over actuele, relevante wetenschappelijke publicaties.

Is PiL echt onafhankelijk van enige beïnvloeding vanuit de farmaceutische industrie?

Redactie en uitgever garanderen volledige redactionele onafhankelijkheid. Geen van de onderdelen van de website of het tijdschrift wordt gesponsord. In het tijdschrift worden geen advertenties opgenomen.

Abonnement

Wat houdt een abonnement op PiL in?

Een abonnement op PiL bestaat uit de volgende onderdelen:
• 4x per jaar het fullcolour nascholingstijdschrift PiL;
• toegang tot de geaccrediteerde e-learning (per 2020: 3 nascholingspunten per nummer, 12 per jaar)
• onbeperkt toegang tot het besloten archief op de website;
• onbeperkt toegang tot online kenniscentrum Klinische Diagnostiek (t.w.v. € 72,50 per jaar).

Wat kost een abonnement op PiL?

De actuele prijzen van een abonnement vind u op de abonneren pagina. 

De website van PiL is voorbehouden aan individuele abonnees. Het is uitdrukkelijk niet toegestaan inloggegevens met anderen te delen.

Ik wil voor een aantal medewerkers in mijn ziekenhuis een collectief abonnement op PiL nemen. Kan dat? En is dat voordeliger?

Dat kan zeker en het is in ieder geval zeer voordelig. U kunt een offerte aanvragen via het contactformulier.

Ik ben student. Kan ik PiL ontvangen voor een gereduceerd tarief?

Studenten kunnen (op vertoon van collegekaart) een volledig abonnement op PiL nemen voor € 109,- per jaar (€ 100,- excl BTW).

Ik woon in het buitenland en wil PiL ontvangen. Wat kost dit?

U betaalt dezelfde abonnementsprijs als abonnees in Nederland. Maar u betaalt ook de werkelijke verzendkosten voor het tijdschrift. Deze zijn:
binnen Europa € 44,50 per jaar
buiten Europa € 59,50 per jaar

Ik ben vrijgevestigd medisch specialist. Kan ik de kosten van mijn abonnement van de belasting aftrekken als beroeps-/scholingskosten?

Dit is inderdaad voor 100% mogelijk.

e-Learning

Kan ik ook nascholen via PiL?

Ja, sinds september 2014 is het mogelijk geaccrediteerde e-learning te volgen via PiL. Accreditatie wordt aangevraagd voor huisartsen (KNMG), openbaar apothekers (KNMP) en ziekenhuisapothekers (NVZA). Vanaf 2020 zijn voor elk van deze groepen 3 punten per nummer, zodat u jaarlijks 12 nascholingspunten kunt behalen.

Log in om direct naar uw dossier te gaan en te zien van welk(e) artikel(en) u de e-learning kunt doorlopen.

Betalen en opzeggen

Kan ik ook een ander factuuradres opgeven, bijvoorbeeld van mijn werkgever?

Dit is zeker mogelijk. U kunt het afwijkende factuuradres opgeven bij uw inschrijving, maar ook naderhand aan onze abonneeadministratie, via het contactformulier.

Is de genoemde prijs voor het PiL-abonnement in- of exclusief BTW?

De prijs is inclusief 9% BTW.

Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

Het abonnement wordt na elk jaar automatisch verlengd. U kunt uw abonnement uitsluitend schriftelijk tot uiterlijk drie maanden voor het verlopen van uw abonnement opzeggen. U kunt uw opzegging mailen naar klantenservice@pil-nascholing.nl of sturen naar:
Prelum
Secretariaat PiL
Postbus 545
3990 GH Houten

Overig

Ik verhuis binnenkort. Aan wie geef ik mijn adreswijziging door?

U kunt inloggen en uw gegevens in uw dossier aanpassen. Ook kunt u uw adreswijziging doorgeven aan de klantenservice, via het contactformulier.

Hoe kan ik een artikel of artikelidee aan de redactie van PiL voorleggen?

Over het algemeen worden auteurs uitgenodigd voor publicatie in PiL. Bijdragen op eigen initiatief zijn echter altijd welkom. In verband met planning en thema's van volgende nummers verdient het aanbeveling eerst contact op te nemen met het redactiesecretariaat, via het contactformulier.

Mijn vraag staat er niet bij. Wat te doen?

In dat geval kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice van PiL via 030 - 63 55 060 of het contactformulier.